Servicii
Externalizarea procedurilor de perfectare a actelor pentru comerțul extern al mărfurilor, atât la import cît și la export
Acest serviciu este o opțiune facilitatoare în raport cu serviciul de bază de perfectare a actelor vamale și reprezintă un nivel maxim de deservire în procesul de realizare a activității economice externe. Atunci când furnizăm acest serviciu, ne asumăm toate acțiunile necesare pentru finalizarea vămuirii în privința mărfurilor clientului.
Deci, atunci când sunt importate bunuri care trebuie livrate clientului în condiții DDP, vânzătorul, situat în afara Republicii Moldova, ar putea utiliza această opțiune și ar putea livra cumpărătorului bunuri deja aflate în liberă circulație (după vămuire). În acest caz, noi ne vom ocupa de toate formalitățile de import și, chiar, de plata tuturor impozitelor și a altor plăți obligatorii.
Utilizarea acestei opțiuni în raport cu operațiunea de export, de asemenea, va simplifica activitatea exportatorului, deoarece, în acest caz, nu numai că vom depune o declarație vamală de export pentru mărfurile acestuia, ci vom prelua și restul aspectelor legate de export: vom solicita și obține certificatul de origine, ne vom preocupa de activitățile de logistică etc.
Această opțiune poate fi utilizată și la declararea mărfurilor în cadrul altor regimuri vamale.
Astfel, atunci când plasăm / închidem mărfurile în diverse regimuri de procesare sub control vamal, putem prelua funcțiile de contabilitate vamală a mărfurilor procesate la momentul aflării acestora în regimul suspensiv, notificare într-un timp util despre expirarea termenelor, reperfectarea autorizațiilor vamale sau modificarea acestora conform situației efective.
Utilizarea serviciului de externalizare Vă va scuti de operațiuni de rutină ce țin de vămuire și evidența vamală, ceea ce înseamnă că Veți economisi timpul și banii Dvs.!
Vămuirea importului
La vămuirea importului specialiştii noştri pot realiza următoarele operaţii, direct sau indirect necesare pentru vămuire:
- Studierea şi analiza documentelor de însoţire, prezentate de către Client;
- Depistarea neconcordanţelor şi erorilor, care pot influenţa procesul de vămuire, estimarea drepturilor de import, consultarea cu privire la posibilitatea de a obţine scutire de taxe vamale sau optimizarea acestora;
- Furnizarea către organele vamale a documentelor de însoţire a tranzitului (în special – carnet TIR sau declaraţiile de tranzit T-1), pentru închiderea corectă a tranzitului înainte de import;
- Întocmirea declaraţiei vamale în baza documentelor prezentate de către Client, pe principiile reprezentării directe sau indirecte în vamă;
- Examinarea preliminară practică a mărfurilor, care urmează a fi importate – se realizează pentru a preciza anumite date despre marfă, cu scopul de a evita declararea necorespunzătoare şi aplicarea sancţiunilor din partea organelor vamale;
- Garantarea achitării obligației vamale, atunci cînd aceasta nu se achită în momentul vămuirii, dar mai tîrziu. În acest caz, legislaţia prevede prezentarea unei garanţii financiare în mărime corespunzătoare;
- Reprezentarea în vamă pe parcursul întregului proces de vămuire, inclusiv, consultarea operativă a Clientului vizavi de întrebările apărute, explicarea drepturilor şi obligaţiunilor, întocmirea documentelor necesare, reprezentarea în procesul de introducere a unor modificări în documentele vamale sau anulării acestora.
Vămuirea exportului
La vămuirea exportului specialiştii noştri pot realiza următoarele operaţii, direct sau indirect necesare pentru vămuire:
- Studierea şi analiza documentelor de însoţire, prezentate de către Client;
- Depistarea neconcordanţelor şi erorilor, care pot influenţa procesul de vămuire, identificarea codului de clasificare vamală a mărfurilor exportate;
- Întocmirea declaraţiei vamale în baza documentelor prezentate de către Client, pe principiile reprezentării directe sau indirecte în vamă;
- Întocmirea documentelor suplimentare, necesare pentru vămuire, ca de exemplu: declaraţia ecologică, formular CMR, carnet TIR.
- Examinarea preliminară practică a mărfurilor, care urmează a fi exportate – se realizează pentru a preciza anumite date despre marfă, cu scopul de a evita declararea necorespunzătoare (neautentică) şi aplicarea sancţiunilor din partea organelor vamale;
- Reprezentarea în vamă pe parcursul întregului proces de vămuire, inclusiv, consultarea operativă a Clientului vizavi de întrebările apărute, explicarea drepturilor şi obligaţiunilor, întocmirea documentelor necesare, reprezentarea în procesul de introducere a unor modificări în documentele vamale sau anulării acestora.
Vămuirea tranzitului
La vămuirea tranzitului specialiştii noştri pot realiza următoarele operaţii, direct sau indirect necesare pentru vămuire:
- Studierea şi analiza documentelor de însoţire, prezentate de către Client;
- Depistarea neconcordanţelor şi erorilor, care pot influenţa procesul de vămuire, asistenţa la întocmirea documentelor-lipsă sau completarea documentelor de însoţire (de exemplu – completarea CMR);
- Întocmirea declaraţiei vamale de tranzit în baza documentelor prezentate de către Client, împreună cu toate documentele de însoţire;
- Prestarea serviciilor de Principalul obligat pentru tranzit.
Vămuirea în regimuri suspensive
Conform articolului 67 al Codului vamal, admiterea temporară a mărfurilor permite utilizarea pe teritoriul Republicii Moldova, cu scutirea parţială sau totală de drepturi de import şi fără aplicarea măsurilor de politică economică, a mărfurilor străine şi a mijloacelor de transport, destinate reexportului în aceeaşi stare, fără a ţine seamă de uzura lor naturală.
Conform articolului 57 al Codului vamal regimul perfecționării active admite utilizarea pe teritoriul Republicii Moldova în sensul unui sau a mai multor mecanisme de prelucrare:
a) mărfuri de origine străină destinate pentru scoatere din teritoriul vamal sub formă de produse prelucrate, fără achitarea drepturilor de import, excepţie fiind taxa pentru proceduri vamale, şi fără aplicarea măsurilor de politică economică, dacă legislaţia nu are alte prevederi legale;
b) mărfurile importate şi puse în liberă circulaţie, cu condiţia scoaterii lor din perimetrul vamal sub formă de produse compensatoare. În asemenea circumstanţe regimul de perfecționare activă se acordă cu achitarea drepturilor de import şi restituirea acestor sume la exportul mărfurilor.
La perfectarea regimurilor suspensive menţionate anterior, specialiştii noştri pot efectua următoarele operaţiuni direct sau indirect necesare pentru vămuire:
- Studiul şi analiza actelor de însoţire, prezentate de către Client; elucidarea necorespunderilor şi erorilor care ar putea influenţa procesul de vămuire, consultarea Clienţilor referitor la posibilităţile de utilizare a regimului suspensiv.
- Completarea (inclusiv în format electronic, în sistemul ASYCUDA World) a cererii pentru permisiunea utilizării regimului suspensiv şi reprezentarea intereselor Clientului în procesul de examinarea a cererii date.
- Perfectarea declaraţiei vamale în baza actelor prezentate de către Client, în baza principiului de reprezentare vamală directă sau indirectă.
- Garantarea achitării drepturilor de import pentru mărfurile admise temporar, în situaţia cînd legislaţia presupune prezentarea garanţiilor financiare în măsura corespunzătoare.
- Reprezentarea vamală în timpul derulării procesului de vămuire, inclusiv consultarea operativă a Clientului în anumite probleme de procedură, clarificarea drepturilor şi obligaţiunilor, reînnoirea actelor necesare, reprezentarea Clientului în cazurile de modificare sau anulare a actelor vamale.
Antrepozitul vamal
a) Mărfurile de origine străină fără achitarea drepturilor de import aferente şi fără aplicarea măsurilor de politică economică;
b) Mărfuri din Republica Moldova predestinate exportului.
Specialiştii Companiei „DECTRANS-BROKER SRL” pot desfăşura procedurile de vămuire atît la utilizarea antrepozitelor vamale ale Companiei noastre, cît şi a altor antrepozite vamale. La utilizarea regimului suspensiv de antrepozitul vamal pot fi operate următoarele proceduri, direct sau indirect necesare pentru vămuire:
- Studierea şi analiza actelor de însoţire, prezentate de către Client; elucidarea necorespunderilor şi erorilor care ar putea influenţa procesul de vămuire, consultarea Clienţilor referitor la posibilităţile de utilizare a regimului suspensiv de antrepozitului vamal.
- Întocmirea declaraţiei vamale în baza documentelor prezentate de către Client, pe principiile reprezentării directe sau indirecte în vamă;
- Examinarea preliminară practică a mărfurilor stocate în antrepozitul vamal – se realizează pentru a preciza anumite date despre marfă, cu scopul de a evita declararea necorespunzătoare şi aplicarea sancţiunilor din partea organelor vamale;
- Garantarea achitării drepturilor de import pentru mărfurile păstrate în antrepozitul vamal în situaţii cînd Clientul solicită prezentarea garanţiei financiare în mărimea respectivă.
- Reprezentarea vamală în timpul derulării procesului de vămuire, inclusiv consultarea operativă a Clientului în anumite probleme de procedură, clarificarea drepturilor şi obligaţiunilor, reînnoirea actelor necesare, reprezentarea Clientului în cazurile de modificare sau anulare a actelor vamale.
Asistenţă în obţinerea actelor de autorizare
E necesar de menţionat faptul că prin termenul „Acte de autorizare” noi subînţelegem orice tip de acte şi autorizaţii necesare Clientului: permisele de diverse tipuri, diferite confirmări în scris emise de autorităţile publice la solicitarea Clientului, autorizaţii tehnice în sistemul informaţional vamal ASYCUDA World, etc.
Consultaţii contra plată
Concurenţa şi eficacitatea în business depind de adoptarea soluţiilor juste, bazate pe tendinţele pieţei sau a perfecţionării legislaţiei şi procedurilor vamale. În asemenea situaţii, absolut necesară este consultaţia oferită de un profesionist experimentat.
Echipa noastră de profesionişti garantează Clienţilor soluţii rapide şi corecte pentru orice caz sau situaţie dificilă. Pentru asigurarea procesului de consulting calitativ, Compania noastră monitorizează în permanenţă modificările în actele normativ-legale, ceea ce ne permite asigurarea Clienţilor noştri cu informaţia completă şi veridică în partea ce-i interesează, ceea ce permite minimalizarea pierderilor de timp şi resurselor.
Specialiştii noştri destul de competent şi rapid Vă vor oferi consultaţii profesioniste în domeniul vămuirii, şi anume:
- În ceea ce ţine de cerinţele contractelor de comerţ exterior
- Expertiza legală a contractelor de comerţ exterior pentru concordanţa cu legislaţia vamală
- Pe domeniul procedurilor vamale (vămuirea)
- În ceea ce ţine de seturile de acte de bază şi suplimentare pentru confirmarea valorii mărfurilor în vamă pentru grupul de bunuri ce urmează să fie realizată în baza unui contract de comerţ exterior specific
- În ceea ce ţine de legislaţia vamală a Republicii Moldova
- Pentru selectarea corectă a codului mărfurilor în conformitate cu Sistemul armonizat de descriere şi codificare a mărfurilor (Nomenclatorul mărfurilor)
- Explicarea particularităţilor vămuirii mărfurilor şi a reglementărilor netarifare
- Vor oferi informaţii generale privitor la cotele drepturilor de import şi altor taxe aferente importului
- Vor furniza diverse tipuri de rapoarte, ordinare şi exclusive, create de specialiştii Companiei noastre la solicitările Clienţilor
Garanţii vamale
- Garantarea achitării obligației vamale pentru mărfurile străine ce sînt transportate în regim de tranzit vamal (cu excepţia celor transportarea sub acoperirea carnetului TIR)
- Garantarea achitării obligației vamale pentru mărfurile străine plasate sub regimurile vamale suspensive, precum sunt admiterea temporară, antrepozitul vamal, etc.
- Punerea în liberă circulație a mărfurilor în baza unei valori în vamă condiţionate
- Importul mărfurilor cu amînarea achitării taxei vamale şi a taxei pe valoarea adăugată pentru perioada ciclului de producere, dar nu mai mult de 180 de zile, pentru materia primă importată, materiale, accesorii, ambalarea iniţială şi a părţilor componente
- Păstrarea mărfurilor străine în depozitele provizorii
Deoarece sensul eliberării garanţiilor financiare presupune şi asumarea unui anumit grad de risc, în acest proces (eliberarea garanţiilor financiare) se încasează un comision suplimentar, proporţia căruia depinde de tipul de garanţii, termenul şi cuantumul acesteia. Comisionul suplimentar, de obicei, este perceput de la Client o singură dată – în ziua eliberării garanţiei. În cazul garanţiilor pe termen lung ar putea fi prevăzut un comision suplimentară periodic.
În cazul eliberării garanţiei financiar-vamale, Compania noastră, în afară de tarifele flexibile şi reducerile individuale, de regulă oferă clienților noștri și un bonus – de obicei pentru eliberarea acestei garanţii nu se solicită asigurarea din partea Clientului (exemplu: gaj, depozit de garanţie, prezentarea fidejusiunii, etc. ).
Aveţi posibilitatea să adresaţi specialistului nostru întrebarea Dumneavoastră
Consultaţii contra plată
Pentru a beneficia de consultaţia contra plată a întrebărilor ce Vă interesează, aveţi posibilitatea să utilizaţi acest formular. Înainte de utilizare faceţi cunoştinţă cu Termeni şi Condiţii